Rabu, Jun 10, 2009

Tak sangka dah top!

Baru seminggu Nora Bakry beroperasi di dunia maya ni, alhamdulillah dah disenaraikan sebagai antara blog yang top dalam carian.

Tak percaya? Jengok-jengoklah kat laman web ini:-

http://www.feesability.net/permata_pintar_/blogs.htm#


Related 'Permata Pintar' Searches:

________________________________________
top user searches: "permata pintar"
"nora bakry"
"permata pintar"
"permata pintar ukm"
"permatapintar"


Makin bersemangat rasanya nak menulis ni... Terima kasih atas sokongan semua kerana sudi membaca blog yang tak sepertinya ini. Apa pun yang ditulis setakat ini memang datangnya daripada pandangan peribadi saya yang tulus ikhlas tentang kehidupan dan motivasi diri yang perlu ada bagi menangani cabaran-cabaran di era globalisasi ini. Saya sekadar ingin berkongsi cerita dan pengalaman lalu yang telah banyak mengajar saya tentang jerit perih perjuangan yang harus kita tempuhi dalam meniti kejayaan. Disamping kita sibuk mengejar kemajuan ini, jangan sekali-kali kita lalai sehingga lupakan pegangan agama dan jati diri kita sebagai anak Malaysia di bumi bertuah ini.....Ini sebenarnya menjadi intipati penting dalam blog ini.

Semalam blog kesayangan saya yang satu lagi tu, "Dr. Honey" dah meraikan entri yang ke 100nya. Alhamdulillah, jumlah pembacanya dah semakin meningkat dari hari ke hari. Lihat bagaimana penggunaan Bahasa Inggeris dalam blog ini berupaya menarik pembaca dari seantero dunia. Menguasai Bahasa Inggeris tidak bermakna kita mengabaikan bahasa ibunda sendiri lantas menjadi kurang patriotik. Sebagai bahasa antarabangsa yang dipertuturkan oleh majoriti penduduk dunia, kita perlu menguasainya demi ilmu pengetahuan dan inovasi teknologi untuk kekal bersaing dengan negara-negara maju yang lain. Disamping itu juga, ia sangat membantu dalam membina jaringan hubungan diperingkat antarabangsa. Tak kiralah dari segi ekonomi, sosial atau pun politik.

Sekiranya bahasa boleh membawa kita pergi lebih jauh dan maju dalam apa jua bidang, apa salahnya kan? Yang penting kita tak mudah lupa diri dan masih kenal asal usul bangsa sendiri....Supaya tak jadi si Tanggang yang bongkak dengan ibunya bila dah jadi kaya dan berkahwin pulak dengan anak raja..! Kalau si Tanggang kena sumpah jadi batu, minta-minta tak adalah yang kena "sumpahan" dalam bentuk yang lain pula di zaman moden ni...

Tiada ulasan:

Blog Widget by LinkWithin