Selasa, Jun 23, 2009

Bangunkan tret kejayaan

Setiap insan mengimpikan kebahagiaan dalam hidup tapi tak semua orang merasakan diri mereka bahagia. Kenapa ini berlaku?

Kebahagiaan ini sangat subjektif sifatnya. Bagi sesetengah orang, kebahagiaan adalah tentang wang ringgit dan kekayaan manakala bagi sesetengah yang lain pula, kebahagiaan ialah apabila kita dapat melakukan apa yang kita minat dan impikan. Inilah puncak kejayaan inilah yang diidamkan bagi memperolehi kebahagiaan itu tadi. Sebenarnya, ada beberapa tret atau kriteria tertentu yang diperlukan untuk mencapai apa yang kita inginkan dalam hidup untuk kekal bahagia. Bina kriteria ini dalam diri masing-masing, insyaalah kejayaan akan pasti jadi milik kita jua suatu hari nanti.


APAKAH TRET ATAU KRITERIA-KRITERIA ITU?

1. KEPERCAYAAN.
Anda perlu percaya bahawa anda boleh mencapai apa jua yang diidamkan. Sentiasa percaya kepada kebolehan anda kerana ia membina keyakinan diri dan merangsang kepada tindakan positif selanjutnya.

2. KESUNGGUHAN.
Jangan putus asa sekiranya anda gagal beberapa kali. Teruskan berusaha kerana "rajin dan usaha itu tangga kejayaan". Langkah terus kehadapan ke arah matlamat yang dicita-citakan.

3. KEINGINAN.
Impian tanpa keinginan tak lebih dari hanya satu harapan kosong. Sekiranya anda tidak mempunyai keinginan untuk merealisasikan mimpi, ia pasti akan menjadi sukar untuk dicapai.

Bangunkan tret-tret ini dan terus berusaha keras ke arah kejayaan yang diimpikan. Ia boleh berlaku, walau pun ia jarang dapat dicapai dalam sekelip mata. Anda perlu bej
kerja keras untuk mendapatkannya dan bersungguh-sungguh walau apa pun rintangannya.

Tiada ulasan:

Blog Widget by LinkWithin